سفارش تبلیغ
صبا ویژن

http://adabiatreyhaneh.ParsiBlog.com
 

امتحان ترم اول

نام و نام خانوادگی:

بسمه تعالی

آموزشگاه نمونه دولتی ریحانه

امتحان املاء فارسی پایه دوم

تاریخ امتحان:

ردیف

املاء 

بارم

 

به مورچه و کوچکی جثّ? آن بنگر که چگونه عظمت خلقت او با چشم و اندیش? انسان درک نمی شود و از شگفت انگیزترین پرندگان در آفرینش، طاووس است که خداوند آن را در استوارترین شکل بیافرید.

جوانه با تعجّب به اطراف نگاه کرد تا سر چشم? این آب دلپذیر را پیدا کند امّا ناگهان بر جای خود خشکش زد: سنگ شکافته شده بود و از قلب او، چشم? پاک و زلالی می جوشید.

برترین و استوارترین ستایش آن است که بر زبان و خام? دشمن، روان می شود؛ زیرا ستایشی است پیراسته از هر آلایش،  دشمنی که جز زشتی و پلشتی و کاستی و ناراستی نمی تواند و نمی خواهد دید.

میهن شکوهمند ما، خواستگاه بخردان و روشن رایان است.

مبادا گذر شتابان عمر را مسخره بگیرید یا به حرف بزرگ ترهایتان گوش نکنید. در نوجوانی، هرگز در خیال کسی نمی گنجد که در آینده به انسانی بی عاطفه و بداخلاق تبدیل شود.

در آداب خواب، اصل این است که در دل تو بغض و کینه و حسد مسلمانان نباشد و در ذکر حق باشی تا به خواب روی.

هیاهوی کلاغ ها سکوت باغ را می شکست. میرزا ابوالقاسم لحظه ای مکث می کرد و چشمانش را می بست و شعر می خواند. در شهر تهران آبله شیوع پیدا کرده بود. امیرکبیر با صدای رسا خطاب به اطرافیان گفت: «مسئول جهل مردم ما هستیم».

یکی از آسیب های جدّی جامعه ماشینی و آراسته به علم و فن استفاد? نابجا و نسنجیده از امکاناتی است که فراهم آمده است. رایانه، اینترنت، تلفن همراه و دیگر تولیدات علمی، از مظاهر آفرینش گری انسان، این بند? ضعیف خداوند است.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 


[ دوشنبه 95/11/4 ] [ 5:15 عصر ] [ دبیران ادبیات ریحانه ] [ نظرات () ]
.: Weblog Themes By Iran Skin :.

درباره وبلاگ

موضوعات وب
آرشیو مطالب
امکانات وب


بازدید امروز: 4
بازدید دیروز: 0
کل بازدیدها: 9399