سفارش تبلیغ
صبا ویژن

http://adabiatreyhaneh.ParsiBlog.com
 

امتحان ترم اول

نام و نام خانوادگی:

بسمه تعالی

آموزشگاه نمونه دولتی ریحانه

امتحان املاء فارسی پایه سوم

تاریخ امتحان:

ردیف

املاء 

بارم

 

بدان که هرچه در وجود است، همه صنع خدای تعالی است، چون میغ و باران و برف و تگرگ و رعد و برق و قوس و قزح و علاماتی که در هوا پدید آید.

دوستان واقعی، راه نیک بختی را به ما نشان می دهند آنها مثل آیینه، عیب ها را به ما می نمایانند و مهم تر آنکه این همه را بی صدا و بی هیاهو باز می گویند.

مصاحبت با یک دوست خوب و شکیبا، همچون وزش نسیم دل انگیزی است که احساس آرامش و سبکی و صفای درون را در ما زنده می سازد.

برای من فرش پرپشت و سرسبز چمن یا برگ های سوزنی درخت کاج ، خوشایندتر از هر چیز است. برای من گذر فصل ها و حرکتی که با نوک انگشتانم احساس می کنم، نمایش مهیّج و پایان ناپذیری است. آدمی باید که بسیار نگوید و سخن دیگری به سخن خود قطع نکند، جواب خود بگوید بر وجهی که در متقدّم طعن نکند و در محاوراتی که به حضور او میان دو کس رود خوض ننماید و اگر از او پوشیده دارند، استراق سمع نکند.

حافظ برای آنکه انتقادش به طعن و لعن و هجو، شباهت نیابد، انتقادها را با طنز می آمیزد و آن را دلپذیر می کند.

مادر، گرامی گوهری است که در کارگاه آفرینش خدای مهربان، همتایی ندارد. از این روست که هر چیز گرانمایه را اگر بخواهند از راه همانندی، بزرگ بشمارند و عزیز بدارند، به مام یا مادر مانند می کنند.

نصیرالدّین، هر روز لوح و کتاب در زیر بغل می نهاد و خود را به محضر درس استاد می رساند. بازی او مطالعه و فریادهای کودکانه اش، بحث و مناظره با دیگر شاگردان و شادابی اش هنگامی بود که مسئله ای را حل می کرد و پاسخ دلخواهش را می یافت.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 


[ دوشنبه 95/11/4 ] [ 5:12 عصر ] [ دبیران ادبیات ریحانه ] [ نظرات () ]
.: Weblog Themes By Iran Skin :.

درباره وبلاگ

موضوعات وب
آرشیو مطالب
امکانات وب


بازدید امروز: 7
بازدید دیروز: 0
کل بازدیدها: 9402